Volgers

maandag 2 maart 2015

REMINDER KAART TUTORIAL VAN CINDY




Hallo Bestievrienden,

Vandaag is het mijn beurt om een reminderkaart te plaatsen en ik wil daarbij gelijk uitleggen hoe je "nat" embost. Op mijn kaart zie je een hoek die met deze techniek is bewerkt, alsmede de tekst. Door middel van een aantal foto's wil ik jullie laten zien, hoe je dit doet.

Allereerst heb je de navolgende spulletjes nodig:
* Heat resisting mat van Nellie Snellen;
* embossingpoeder;
* stansjes of tekst die je wilt bewerken met embossingpoeder;
* heattool;
* versamark inkt (doorzichtige inkt);
* A4 papiertje, dubbelgevouwen.



Ik zal hier de uitleg van de tekststempel geven. Stempel de tekst met de versamark inkt op stempelpapier. Vervolgens strooi je er embossingpoeder over. Haal het papier met het afdrukje met een pincet uit het embossingpoeder. Als je een dubbelgevouwen A4 papiertje neemt, dan kan je het embossingpoeder door de vouw zo in je potje terug laten glijden.




De embossingpoeder blijft nu aan je doorzichtige inkt hechten en ziet er zo uit.

Vervolgens pak je je heattool en je zult zien dat als je met de heattool over de embossingpoeder gaat dat het smelt. Ik gebruik hiervoor de heat resisting mat voor van Nellie Snellen. Gebruik je heattool niet rechtstreeks op je snijmat. Als je dit doet krijg je allemaal bulten in je mat door de warmte!  En pas natuurlijk ook op met je heattool, de lucht die hieruit komt is ook erg heet!


Als de embossingpoeder helemaal is gesmolten, ziet het eruit zoals de tekst op mijn kaart. 

Voor de hoek geldt hetzelfde principe. Ik heb een hoekje van Dutch Doobadoo gebruikt en dit in mijn Versamark stempelkussen gedrukt. Vervolgens weer bestrooit met embossingpoeder en bewerkt met mijn heattool. De embossingpoeder smelt weer en je hebt een superleuk bewerkt hoekje.

Mijn afdrukje heb ik weer ingekleurd met copics en het papier is van Studiolight. Ik vind het heerlijk die frisse, felle kleuren. Laat het voorjaar maar komen!

Groetjes
Cindy

2 opmerkingen: