Volgers

maandag 25 mei 2015

Reminder tutorial van Corrie


Op deze mooie Pinksterdag hebben we voor jullie onze maandelijkse tutorial en deze is gemaakt door onze Corrie. Zij laat jullie zien hoe je prachtige bloemen kunt maken om je kaart of werkstuk mee te versieren. Hopelijk krijgen jullie bij het zien van deze mooie en duidelijke tutorial zin om mee te gaan doen met onze challenge: Alles mag met eigen gemaakte bloemen. Corrie hartelijk dank voor deze leuke tuttorial.


Hallo allemaal,

Deze maand mocht ik het thema uitkiezen bij My Bestie Dutch Girls designs, namelijk zelfgemaakte bloemen. Hier is mijn reminderkaart voor de lopende challenge.  Ik heb img. Green Thum Gertide gebruikt die je hier kunt vinden. 




 Door middel van deze tutorial wil ik uitleggen hoe ik de bloemen heb gemaakt die op mijn kaart zijn verwerkt.

Voor deze bloemen heb je nodig:
* koffiefilterzakjes;
* mallen om de bloemen mee te maken;
* glimmermist;
* craftsheet;
* splitpen (brad) en eventueel parelkralen of plaksteentjes;
* heattool.




Vervolgens stans je de bloemen allemaal 2x uit en spuit je ze nat met glimmermist.



            

Ik doe dit op een craftsheet, die kan je makkelijk schoonmaken als je klaar bent.


Vervolgens verfrommel je de bloemen tot propjes en verhit je ze met een heattool tot de glimmermist droog is.



       

Nu vouw je bloemen weer open en zet je de bloem in elkaar met een splitpen. Vind je de splitpen niet mooi, dan kun je hier een parelkraal of plaksteentje overheen doen. De randjes van de bloem kun je nog bewerken met stickles.



Dit is het eindresultaat.



Ik hoop dat jullie wat aan deze tutorial hebben en ik wens jullie veel succes met het maken van je eigen bloemen.

Lieve groetjes
Corrie

1 opmerking:

  1. Erg mooi gedaan en heldere uitleg, bedankt daarvoor! Een heel lief kaartje heb je gemaakt. Groet Ela

    BeantwoordenVerwijderen